Over mij, een Professional (Business) Organizer

Mijn naam is Annelies Bouwhuis en zo opgeruimd als dat klinkt, ben ik ook. Orde aanbrengen in chaos, elke chaos, is mijn grootste hobby. Daarnaast ben ik heel graag anderen tot hulp. En van die combinatie heb ik mijn beroep gemaakt als professional organizer.

Van nature ben ik rustig, actiegericht en ik creëer altijd overzicht. Dat doe ik met de administratie thuis, met het speelgoed van de kinderen, de schuur of met het organiseren van mijn e-mails en foto’s op mijn computer. En daar kan ik, als Professional Organizer, ook anderen bij helpen.

Deze vaardigheden benut ik in mijn werk als organizer. De klant en ik bepalen samen wat de opruimklus precies inhoudt. In een intakegesprek bakenen we deze af en bepalen we waar te starten. Zo gaan we geordend te werk en behalen we het gewenste resultaat. Want dat is ook kenmerkend voor mij, ik maak altijd iets af.

Naast Professional Organizer ben ik jarenlang werkzaam geweest bij de overheid en in de facilitaire dienstverlening. Ik heb ervaring met de bureaucratie van grote organisaties en juist daarom is dit werk als Professional Organizer zo leuk. Er is geen enkele bureaucratie die in de weg staat, het gaat alleen om de klant en zijn of haar wens om opnieuw orde en overzicht te krijgen over welke situatie dan ook.

Naast mijn werk heb ik een gezin. Ik woon samen en ik ben moeder van 3 kinderen. We wonen in Zoetermeer en in mijn vrije tijd lees ik graag een boek en sport ik regelmatig.

Opleidingen

Mijn achtergrond is gevormd door mijn opleiding tot Facility Manager aan de Haagse Hogeschool. Tijdens mijn jarenlange ervaring in dat vakgebied heb ik cursussen gevolgd op gebieden als projectmanagement, adviesvaardigheden en schrijfvaardigheden.
Daarnaast ben ik opgeleid tot Professional Organizer bij Organzing Works.  

Bekijk hier een interview over mij in het AD van maart 2021 >>>